LEGEND
Passion, Jealousy and revange. This is legend of morus’ head
One day, a young Muslim named Morus, walking through the streets of Palermo, saw a beautiful girl who was watering the basil plants on the balcony of her house.
They fell in love at first sight.
But one day, Mours confessed to Kalsa that he had to go back to his country because his wife and his children were waiting for him, and Kalsa became jealous and angry for this. During the night, when Morus was sleeping, she cut off his head and used it as a vase for her basil, watering her new vase with her tears.
People of Palermo saw the basil in the Morus’ head, and they began to produce ceramic heads.
Un giorno, un giovane musulmano di nome Morus, passeggiando per le strade di Palermo, vide una bellissima ragazza affacciata al balcone, che annaffiava il basilico.
I due si innamoraro.
Un giorno però lui confesso a lei che doveva tornare nel suo paese perché sua moglie e i suoi figli lo stavano aspettando.
Kalsa si ingelosì e mentre Morus dormiva gli tagliò la testa e la utilizzo come vaso per il suo basilico, che innaffiava con le lacrime.
Lacrime d’amore, che rendevano il basilico di quel “vaso” il più bello e rigoglioso di tutta Palermo. Ciò destò l’invidia degli altri abitanti del quartiere i quali, per non essere da meno, iniziarono a farsi costruire vasi simili a quella testa .